مکان‌های ممنوعه گوگل که قبلاً ندیده‌اید + تصاویر

 

دیتا سنترها ساختمان های بزرگی هستند که محل نگهداری سرورها به حساب می آیند و در واقع خانه و محل نگهداری وب سایت ها و پایگاه های اطلاعاتی اینترنتی به حساب می آیند. اینجا محل نگهداری از قلپ تپنده سرویس های اینترنتی بزرگی مانند جستجوی گوگل است.
به گزارش بازار خبر، راه‌اندازی یک دیتا سنتر نیاز به صرف هزینه و تخصص زیادی دارد و البته غول‌های فناوری دارای یک یا چندین دیتاسنتر اختصاصی خودشان هستند.
گوگل هم به داشتن دیتاسنترهای بزرگ و فوق العاده مشهور است و اگر علاقمند باشید می توانید تصاویری از درون دیتاسنترهای گوگل ببینید.
این لوله‌ها برای انتقال آب به داخل و خارج دیتاسنتر استفاده می شوند. (این دیتاسنتر دالاس است) لوله های ابی حاوی آب سرد هستند و لوله های قرمز آب گرم را منتقل می کنند تا دوباره خنک شوند.

 

لوله های خنک سازی دیتاسنتر در فنلاند گوگل در اینجا از آب دریا برای خنک کردن سرورهای دیتاسنتر استفاده می کند.
یک مزرعه سرور آبی رنگ! این تصویر از دیتاسنتر داگلاس است. از لامپ های ال ای دی کم مصرف آبی رنگ، برای مانیتورنیگ سرورها استفاده می شود.

گوش بزرگ گوگل در آیوا – اینترنت یک گیگابیتی گوگل را به یاد دارید؟ این آنتن غول پیکر نقش مهمی را در ارایه این اینترنت ایفا می کند و البته بسیاری از کانال های تلویزیونی هم از طریق آن پخش می شوند.

آن فنس های روی زمین هوای سرد را به محیط وارد می کنند و پرده های پلاستیکی در دیتاسنتر جلوی هدر رفتن هوای سرد شده را میگیرد.
این تانک های بزرگ هم که هم اکنون در دیتاسنتر گوگل مورد استفاده قرار میگیرند، قبلا در یک کارخانه تولید کاغذ مورد استفاده قرار می گرفتند و گوگل ترجیح داده از آنها دوباره استفاده کند.

و باز هم لوله های رنگی رنگی زیبا! کارکنان دیتاسنتر از دوچرخه زرد قناری برای جابجایی در دیتاسنتر بزرگ استفاده می کنند.
حالا کمی بالا آمده ایم و نزدیک سقف دیتاسنتر هستیم. یک سقف فلزی بزرگ مساحت دیتاسنتر را پوشانده.
لوله ها انتقال مایع به صورت U شکل قرار گرفته اند تا در اثر تغییرات دما بتوانند تغییر اندازه داده و دچار ترکیدگی نشوند.

کابل های رنگارنگ شبکه که نقش مهمی در دیتا سنتر ایفا می کنند. اگر کمی دقت کنید، کابل نارنجی را هم می بینید.
روترها و سوییچ ها اینجا هستند و ارتباطات از طریق فیبر نوری صورت میگیرد. فیبرهای نوری در نزدیک سقف (بخش زرد رنگ) قرار دارند.
اینجا یک سیستم فشار قوی آب همیشه آماده به خدمت است تا در صورت آتش سوزی وارد عمل شده و جلوی خسارت را بگیرد.


این یک تانک بزرگ ذخیره سازی آب است. از این آب برای خنک سازی قلب دیتاسنتر استفاده می شود.
گوگل چطور از این همه اطلاعات پشتیبان گیری می کند؟ اینجا بخشی از واحد پشتیبان گیری یک دیتاسنتر را می بینید. هر Tape دارای بارکد اختصاصی خودش است تا سیستم ربوتیک گوگل آن را به سرعت تشخیص دهد.
دیتا سنتر گوگل در فنلاند در محل یک کارخانه کاغذسازی قدیمی بنا شده است. اینجا فضایی بزرگ و قابل توسعه در اختیار این شرکت قرار دارد.
اینها سرورهای گوگل هستند که در رک ها قرار گرفته اند (رَِک قفسه هایی برای نگهداری سرورها است) هر سرور دارای چهار سوییچ است که با رنگ های مختلف متصل شده است. رنگ ها در تمام دیتاسنتر با یک استاندارد مشخص استفاده می شود تا همه چیز یکدست باشد.
شما تا به حال یک دیتا سنتر را از نزدیک دیده اید؟

منبع


6 نظر

  1. manicuremanicuresays:

    Howdy I am so glad I found your blog page, I really found you by mistake, while I was searching on Aol for something else, Anyways I am here now and would just like to say cheers for a incredible post and a all round thrilling blog (I also love the theme/design), I don't have time to look over it all at the minute but I have saved it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read more, Please do keep up the fantastic work.

  2. CecileCecilesays:

    Hello my loved one! I wish to say that this article is awesome, great written and come with approximately all vital infos. I would like to peer more posts like this.

  3. StewartStewartsays:

    What's up, I wish for to subscribe for this blog to take most recent updates, thus where can i do it please help.

  4. std test at homestd test at homesays:

    بسیار چلیپا از خود نوشتن در حالی که صدایی مناسب اصل آیا نه حل و فصل کاملا با من پس از برخی از زمان. جایی درون پاراگراف شما موفق به من مؤمن متاسفانه تنها برای while. من هنوز کردم مشکل خود را با فراز در مفروضات و شما خواهد را خوب به پر کسانی که معافیت. در صورتی که شما در واقع که می توانید انجام من می قطعا تا پایان تحت تاثیر قرار داد.

  5. JoycelynJoycelynsays:

    WOW just what I was searching for. Came here by searching for driving

  6. MiaMiasays:

    It's appropriate time to make some plans for the future and it's time to be happy. I have read this post and if I could I desire to suggest you some interesting things or suggestions. Perhaps you can write next articles referring to this article. I desire to read more things about it!

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!