چند نکته بسیار مهم که هنگام خریدن یک لپ تاپ باید مد نظر قرار دهید!

به گزارش زاهد کامپیوتر به نقل از فیسیت ، هنگامی که می خواهید یک لپ تاپ بخرید باید فاکتورهای زیادی را مد نظر قرار دهید

زیرا نمی خواهید که در نهایت صاحب دستگاهی شوید که کارایی بسیار پایینی دارد و یا هزینه بسیار بالایی برای دستگاهی بدهید که نیازی به کارایی بسیار بالای آن ندارید.

گرفتن تصمیم نهایی به دلیل تعدد انواع لپ تاپ های موجود در بازار نیز پیچیدگی های خاص خود را دارد؛ به همین دلیل توصیه می شود که نه نکته زیر را در هنگام خریدن یک دستگاه مد نظر قرار دهید.

-    یک دامنه قیمتی تعیین کنید و فقط به همان اتکا نمایید

بودجه ای که برای خریدن لپ تاپ در اختیار دارید سریع تر از آنچه که فکر می کنید از دست می رود. ممکن است که یک دستگاه ویژگی مورد نظر شما را داشته باشد و یک دستگاه دیگر علاوه بر آن ویژگی به قابلیت های دیگری نیز مجهز باشد؛ مشکل این است که هرچه به ویژگی های یک لپ تاپ افزوده می شود، قیمت دستگاه نیز گران تر می گردد.

به طور خلاصه باید گفت که یک محدوده قیمتی را مد نظر بگیرید و به همان اتکا کنید تا در نهایت از خرید خود ناراضی نباشید.

-    بررسی ها را مطالعه کنید

خرید یک لپ تاپ بدون داشتن اطلاعات کافی ایده خوبی نیست. ممکن است که یک دستگاه فروش و قیمت بسیار خوبی داشته باشد اما نکته مهم این است که باید چیزی را خریداری کنید که پاسخگوی نیازها و کارایی مورد نظر شما باشد. 

-    در مورد طراحی مورد نیاز خود فکر کنید

لپ تاپ ها عمدتا در سه سبک طراحی ساخته می شوند: نوت بوک ها، لپ تاپ های قابل تبدیل و لپ تاپ های 2-in-1. 

نوت بوک ها

لپ تاپ هایی که در طبقه نوت بوک ها قرار می گیرند درواقع جلوه های ایده های اولیه ساخت لپ تاپ می باشند؛ محصولاتی متشکل از یک بدنه و یک قسمت تاشو که شما می تواند آن را باز کنید و به همین سادگی از آن استفاده نمایید. نوت بوک ها درواقع برای تایپ کردن و یا بازی کردن طراحی شده اند و همچنین برای افرادی که نمی خواهند که از لپ تاپ خود به عنوان یک تبلت هم استفاده کنند.

لپ تاپ های قابل تبدیل

این دسته از لپ تاپ ها در مقایسه با نوت بوک ها تنوع و کارایی بیشتری دارند. این محصولات عمدتا شبیه به نوت بوک ها هستند با این تفاوت که نمایشگر آن ها قابلیت چرخش 360 درجه دارد. این قابلیت باعث می شود که کاربر بتواند به هر نحوی که می خواهد از دستگاه استفاده کند. از آنجایی که لپ تاپ های قابل تبدیل به صفحه کلید های جداشدنی مجهز می شوند، نمایشگر آن ها اغلب فرامین لمسی را نیز پشتیبانی می کند؛ علاوه بر این برخی از این محصولات مانند لپ تاپ لنوو یوگا 910 به قلم جانبی نیز مجهز می شوند. 

لپ تاپ های 2-in-1

این دستگاه ها درواقع از دو تکه تشکیل می شوند؛ یک تبلت و یک صفحه کلید که به راحتی به یکدیگر متصل و یا از یکدیگر جدا می شوند. این سبک طراحی با در نظر گرفتن کاربرانی اعمال می شود که می خواهند اغلب اوقات با یک تبلت سبک وزن کارهای خود را انجام دهند و گاهی نیز می خواهند که یک صفحه کلید کامل و یک پد لمسی را نیز در اختیار داشته باشند. 

-    یک نمایشگر مناسب را انتخاب کنید

در هنگام انتخاب یک نمایشگر باید چند فاکتور مهم نظیر اندازه، رزولوشن و قابلیت پشتیبانی فرامین لمسی را در نظر بگیرید. 

اندازه

اندازه نمایشگر لپ تاپ شما را درواقع کاربرد دستگاه برای شما تعیین می کند. کاربرانی که می خواهند با لپ تاپ های خود چند کار سنگین را به طور همزمان انجام دهند، معمولا نمایشگرهای بزرگ تر را انتخاب می کنند زیرا از این طریق می توانند پنجره های بیشتری را باز کنند و راندمان کار خود را به دلیل نیاز نداشتن به باز و بسته کردن پنجره های متعدد افزایش دهند. 

اگر که می خواهید از لپ تاپ خود برای بازی کردن استفاده کنید و همچنین نمی خواهید آن را به یک نمایشگر بزرگ تر وصل کنید نیز باید دستگاهی را خریداری نمایید که صفحه نمایش بزرگ تری داشته باشد؛ بدون شک لپ تاپ های بزرگ تر وزن و قیمت بالاتری دارند و جا به جا کردن آن نیز کمی دشوار تر است.

رزولوشن

یک نمایشگر4K  به راحتی می تواند قیمت یک دستگاه را افزایش دهد با این حال برخی از کاربران حرفه ای به آن نیاز دارند و بهای آن را نیز پرداخت می کنند. عکاسان و همچنین کسانی که با ویرایش کردن فیلم سر و کار دارند، به یک صفحه نمایش با رزولوشن بیشتر نیازمند هستند تا قسمتی را که می خواهند بر روی آن کار کنند، با وضوح بیشتری در اختیار داشته باشند. 

رزولوشن بالاتر پنجره های بیشتری را نیز در اختیار شما می گذارد. اگر که نمی خواهید که یک لپ تاپ با صفحه نمایش بزرگ تر را خریداری کنید اما مجبور هستید که چند کار سنگین را با یکدیگر انجام دهید، نمایشگرهایی را که رزولوشن بیشتری دارند، انتخاب کنید. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که هرچه رزولوشن نمایشگر بیشتر باشد، شارژ باتری دستگاه زودتر کاهش می یابد.   

به گیمرها نیز توصیه می شود که نمایشگری را انتخاب کنند که رزولوشن بیشتری دارد.

قابلیت پشتیبانی فرامین لمسی

کاربردی که برای لپ تاپ خود مد نظر دارید پشتیبانی یا عدم پشتیبانی این قابلیت توسط نمایشگر را نیز تعیین می کند. برخی از نوت بوک ها مانند دل Dell XPS 13 نیز به نمایشگر لمسی مجهز هستند اما قیمت بالایی دارد. اگر که این قابلیت استفاده چندانی برای شما ندارد توصیه می شود که یک دستگاه مجهز به نمایشگر غیر لمسی را خریداری کنید. سازندگان همیشه لپ تاپ های قابل تبدیل و 2-in-1 را به خاطر سبک طراحی آن ها به نمایشگرهای لمسی مجهز می کنند.

-    نسبت به ویژگی های فنی دستگاه مورد نظر خود اطلاع داشته باشید

خرید یک لپ تاپ بسیار قوی و یا بسیار ضعیف یک اشتباه محسوب می شود. قدم اول در خریدن یک لپ تاپ که کارایی مناسبی دارد، دانستن زمینه کاربرد و قدم دوم دانستن مشخصات فنی آن می باشد. شما باید بدانید که:

•    برای انجام دادن کار خود به چقدر رم نیاز دارید،
•    کدام کارت گرافیک می تواند بازی مورد نظرتان را اجرا کند 
•    کدام پردازشگر به بهترین نحو می تواند به نیازهای شما پاسخ دهد.

اگر که تنها می خواهید از لپ تاپ خود برای وب گردی، کار کردن با نرم افزار وورد و یا تماشا کردن فیلم استفاده کنید، نیازی نیست که بهای زیادی را بپردازید. چنین کارهایی را می توانید به راحتی با کمک یک رم 8 گیگابایتی و پردازشگر Core i5 اینتل انجام دهید. 

اما اگر که می خواهید بازی هایی را که قرار است در چند سال آینده نیز وارد بازار شوند، با لپ تاپ خود اجرا کنید، به یک لپ تاپ گیمینگ فول نیاز دارید که جدیدترین و قدرتمند ترین سخت افزارها را بر روی خود داشته باشد؛ چنین دستگاه هایی معمولا زود به پایان عمر خود می رسند. 

مدت زمان عملکرد باتری نیز یک فاکتور مهم دیگر محسوب می شود. اگر که به میزان زیادی در جاده ها رفت و آمد دارید باید دستگاهی را خریداری کنید که به یک باتری قوی مجهز باشد. اگر که نمی دانید که کار شما در چند سال آینده به چه ویژگی های فنی نیازمند است، دستگاهی را انتخاب کنید که قابل ارتقاء باشد.

-    ظرفیت حافظه را با دقت انتخاب کنید

یکی از مهمترین اجزای یک لپ تاپ ظرفیت حافظه داخلی آن می باشد. شما درواقع به ظرفیتی نیاز دارید که نه تنها هم اکنون بتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد بلکه بتواند در چند سال آینده هم تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در خود جای دهد. به یاد داشته باشید که هرچه کیفیت بازی ها و فایل های چند رسانه ای بیشتر شود، حجم آن ها نیز بیشتر می شود. 

در مورد ظرفیت داخلی حافظه یک لپ تاپ دو انتخاب را پیش روی خود دارید: درایوهای دیسک سخت (HDD) که یک فناوری قدیمی محسوب می شوند و نسبت به فناوری های جدید قابلیت اطمینان پایین تری دارند و درایوهای نیمه هادی (SSD). درایوهای دیسک سخت در مقایسه با درایوهای نیمه هادی اطمینان کمتری دارند اما می توانند ظرفیت بیشتری را در ازای بهایی کمتر در اختیار شما قرار دهند. 

-    تعداد پورت های مورد نیاز خود را در نظر بگیرید

دستگاهی که می خرید باید همه پورت هایی را که می خواهید به طور معمول از آن ها استفاده کنید، داشته باشد. اگر که با ویرایش فایل های چند رسانه ای سر و کار دارید باید دستگاهی را خریداری کنید که تعداد زیادی پورت USB داشته باشد؛ علاوه بر این به پورت ریدر کارت حافظه SD نیز مجهز باشد. 

اگر که می خواهید لپ تاپ خود را به یک یا دو نمایشگر خارجی وصل کنید باید دقت کنید که دستگاه شما به پورت Display یا Mini Display و یا HDMI هم مجهز باشد. در صورتی که می خواهید تنها برای وب گردی و یا کار کردن با نرم افزار وورد از لپ تاپ خود استفاده کنید به پورت های زیادی نیاز ندارید. 

-    در مورد پدهای لمسی و صفحه کلیدها اطلاعات کسب کنید

کار کردن با صفحه کلیدی که طراحی ضعیفی دارد، چندان ساده نیست زیرا اشتباهات تایپی شما را زیاد می کند و زمانی که می خواهید این اشتباهات را تصحیح کنید پد لمسی نامناسب دستگاه نیز کار شما را سخت تر می سازد. با صفحه کلیدی که دوست دارید با آن کار کنید آشنا شوید و سپس سعی کنید که مشابه آن را پیدا کنید. 

تست کردن صفحه کلید دستگاهی که قصد خریدن آن را دارید، بهترین راه حل برای رفع این مشکل می باشد با وجود این همیشه چنین انتخابی در پیش روی شما گذاشته نمی شود. سلیقه ها متفاوت است بنابراین این احتمال وجود دارد که شخصی صفحه کلیدی را انتخاب کند که چندان با سلیقه شما هماهنگی ندارد.

فاصله زمانی بین فشار دادن کلید و تشخیص فرمان، فاصله بین کلید ها و مجهز بودن و یا نبودن صفحه کلید به پد شماره گیر را مد نظر قرار دهید. 

شناختن پد های لمسی کمی آسان تر است زیرا شما صرفا به دنبال پدی هستید که دقت و واکنش پذیری خوبی داشته باشد و علاوه بر این بتوانید به راحتی با آن کار کنید. اگر که می خواهید از پد لمسی برای ویرایش کردن فایل ها و یا انجام سایر کارهای دقیق استفاده کنید، صفحه کلیدی را انتخاب نمایید که به بهترین پد لمسی موجود مجهز شده باشد. 

-    فاکتور امنیت را مد نظر قرار دهید

آیا می خواهید اسناد و فایل های مهمی را در حافظه لپ تاپ خود ذخیره کنید؟ عکس های شخصی چطور؟ در هر حال امنیت فاکتور مهمی است که باید در هنگام خریدن یک لپ تاپ به آن توجه داشته باشید. 

ویندوز هلو (Windows Hello) یک سیستم امنیتی بیومتریک است که اطلاعات کاربر را از ریدرهای اثر انگشت و یا دوربین های ریل سنس (RealSense) اینتل دریافت می کند و سپس اجازه ورود کاربر به محیط ویندوز را صادر می سازد. دستگاهی را خریداری کنید که ریدر اثر انگشت و یا دوربین پشتیبانی کننده قابلیت ویندوز هلو را بر روی خود داشته باشد. 

10 نظر

  1. BHWBHWsays:

    Hey There. I found your weblog the use of msn. That is a very well written article. I'll be sure to bookmark it and come back to read more of your helpful info. Thank you for the post. I'll definitely comeback.

  2. manicuremanicuresays:

    What's up to all, as I am truly eager of reading this blog's post to be updated on a regular basis. It includes nice stuff.

  3. manicuremanicuresays:

    Wow! Finally I got a weblog from where I can in fact obtain useful information regarding my study and knowledge.

  4. manicuremanicuresays:

    It is appropriate time to make some plans for the long run and it is time to be happy. I've learn this put up and if I may just I want to recommend you some interesting things or tips. Perhaps you could write next articles referring to this article. I desire to learn even more things about it!

  5. manicuremanicuresays:

    Wow, this paragraph is good, my sister is analyzing such things, therefore I am going to inform her.

  6. BHWBHWsays:

    It's not my first time to go to see this site, i am visiting this web site dailly and obtain fastidious facts from here every day.

  7. BHWBHWsays:

    It's awesome to pay a quick visit this web page and reading the views of all mates regarding this article, while I am also keen of getting familiarity.

  8. manicuremanicuresays:

    Nice blog here! Also your site loads up very fast! What web host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my website loaded up as quickly as yours lol

  9. ameblo.jpameblo.jpsays:

    You could definitely see your expertise within the paintings you write. The arena hopes for more passionate writers such as you who are not afraid to mention how they believe. Always go after your heart.

  10. YasminYasminsays:

    Howdy! I could have sworn I've visited this web site before but after browsing through some of the posts I realized it's new to me. Anyways, I'm certainly delighted I came across it and I'll be book-marking it and checking back regularly!

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!