نکات امنیتی اینستاگرامی برای والدین

به گزارش زاهد کامپیوتر به نقل از ایران هشدار ، برطبق گفته های netsecurity (مرکز مطالعات جرم شناسی رایانه ای)، نوجوانان بیشتر از همه افراد و گروه های سنی دیگر، علاقمند به اینستاگرام هستند. تعداد کاربران این شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر، رو به رشد است چرا که به جمع آوری علاقمندی افراد می پردازد و بر خلاف فیسبوک، به نظر می رسد که اینستاگرام بر روی زیبایی شناسی تمرکز کرده است و کلا به عکس و فیلم های کوتاه می پردازد که البته این عکس و فیلم ها، هیچ فیلتری ندارند و برای همگان قابل رؤیت هستند.
اگر فرزند شما علاقه مند به عکس های سلفی (selfie) می باشد و following های اینستاگرامی زیادی دارد، باید کنترل بیشتری روی اینستاگرام او داشته باشید.

متأسفانه دام گذاری در اینستاگرام این گونه است که برای معروف شدن و معروف ماندن، بسیاری از اینستاگرامی ها، نامه هایی را همراه عکس که می تواند عکس خود یا دیگران را به افراد می فرستند. گاهی اوقات آن ها از عکس های جذابی که کاربران اینستاگرام در profile خود قرار می دهند، استفاده می کنند و همراه با آن مطالب یا تبلیغات مد نظر خود را قرار می دهند و طی یک ایمیل، به افراد ارسال می کنند.
مورد دیگر در اینستاگرام که والدین باید در مورد آن حساس باشند، دقت کنند، follower ها هستند.

Follower ها در اینستاگرام کمی در سطح بالاتری برای کارهای مرموزانه قرار دارند. چرا که آن ها به راحتی دسترسی به عکس های فرزند شما دارند. زیرا حتی اگر فرزند شما پروفایل خود را private کرده باشند، باز هم follower ها به آن دسترسی دارند. بنابراین تمام خطرات از جانب follower ها اتفاق می افتد و دسترسی follower ها می تواند منجر به دسترسی افراد غریبه دیگری به صفحه فرزندان شما باشد.

در اینجا مواردی از امنیت در اینستاگرام که کمک می کند فرزندان شما در امنیت باشند را ارائه می دهیم:

1 . یک آگاهی کلی از لیست follower ها، به آن ها بدهید و آن ها را با نحوه عملکرد follower ها آشنا کنید.

هیچ کس نمی خواهد با افراد بد و خلافکار دوستی داشته باشد اما آیا همیشه می توان در ابتدا تشخیص داد که آیا این افراد خلافکار هستند یا خیر؟ بنابراین باید تمام سعی خود را بکنیم تا از فرزندانمان محافظت کنیم چرا که آن ها قوه تشخیص در ابتدای دوستی را ندارند.
هر شخصی که در اینستاگرام دارای حساب کاربری است، می تواند عکس و فیلم هایی را که فرزند شما روی صفحه خود قرار داده است را ببیند مگر اینکه او صفحه خود را به صورت private قرار داده باشد.

بنابراین همانطور که گفته شد، مرکز خطرات، follower ها هستند و باید به صورت مداوم و حداقل هفته ای یک بار صفحه فرزند خود و البته follower های او را چک کنید و از او سوالات زیر را در مورد افراد غریبه بپرسید:

الف) این شخص کیست؟
ب) چه قدر این فرد را می شناسید؟

اگر پاسخ فرزندتان این بود که او را نمی شناسم یا اینکه تا حالا اورا ملاقات نکردم، باید به آن ها هشدار دهید که این شخص را از لیست follower های خود حذف کند . احتمالاً فرزندتان با حذف او مخالفت می کند چرا که زیاد بودن follower ها یعنی معروفیت شخص. بنابراین باید با او صحبت کنید که افراد غریبه در لیست follower ها، ریسک و خطر های زیادی برای او دارد و او را قانع کنید.

در ادامه مطلب قبل در رابطه با هدایت و کنترل فرزندان در فضای اینستاگرام، نکات بعدی به شرح زیر است:

2 . بررسی کنید که آیا فرزندتان امکان "private account" را فعال کرده است؟

فعال سازی privatr account به این معنی است که فقط follower ها می توانند از صفحه شما دیدن کنند. چک کنید و ببینید، اگر کودکتان این قسمت را فعال نکرده است، حتما آن را فعال کنید تا ریسک و خطر را پایین آورید.

3 . حتما geo tag را حذف کنید.

اینستاگرام یک نقشه در خود دارد که نشان می دهد، کجا این عکس گرفته شده است که دقیقا مکان کودک شما را نشان می دهد. این کار به واسطه قابلیت geo tagged عکس ها که روی گوشی هوشمند فرزند شما قرار دارد، صورت می گیرد. مزاحمین اینترنتی علاقه زیادی به geo tag ها دارند . چرا که اطلاعات زیادی از موقعیت مالی و شرایط زندگی افراد به آنها می دهد. بنابراین حتما geo tagged را حذف کنید.

4 . از به اشتراک گذاری مکان عکس ها ، در آینده جلوگیری کنید .

برای اینکه هیچ گاه در اینستاگرام عکس ها با geo tag به نمایش گذاشته نشود، باید حتما دسترسی گوشی هوشمند فرزند خود را به این سرویس غیر فعال کنید. برای گوشی های با سیستم عامل ios به قسمت setting مراجعه و سپس به قسمت privacy و سپس location service و سپس قسمت Instagram و گزینه "never" را از "allow location access" انتخاب کنید.
برای گوشی های آندرویدی به قسمت Instagram help site مراجعه و این دسترسی را غیر فعال کنید.

5 . به فرزندانتان اجازه ندهید تا اطلاعات شخصی خود را در پروفایل اینستاگرام قرار دهند:

صفحه پروفایل فرزندتان را بررسی کنید. چرا که اینستاگرام به افراد اجازه می دهد تا در صفحه پروفایل خود هر چیزی را که می خواهند ، منتشر کنند. بنا براین مراقب این قسمت نیز باشید.

3 نظر

  1. جراحی زیباییجراحی زیباییsays:

    سلام.ظهر بخیر خیلی عالیه مقاله ها ،دستتون دردنکنه

    • مدیر سایتاسلام زاهدی(zahedy) :

      با سلام ، باتشکر از انتخاب شما

  2. BHWBHWsays:

    I could not refrain from commenting. Well written!

  3. manicuremanicuresays:

    I absolutely love your website.. Excellent colors & theme. Did you make this website yourself? Please reply back as I'm attempting to create my own blog and want to find out where you got this from or just what the theme is named. Thank you!

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!