راهنمایی برای حفظ امنیت در خرید آنلاین

با افزایش چشمگیر دامنه نفوذ اینترنت در سطح جهان، خرید آنلاین نیز از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. امروزه تنها با چند کلیک می توانید آن چه مد نظر دارید را خریداری کنید و آن را در منزل یا هر جای دیگری دریافت کنید. اما در شرایطی که خرید آنلاین زندگی ما را آسان‌تر ساخته، توجه افراد سودجو و کلاهبرداران سایبری را نیز به سوی....

خود جلب کرده است. برای آن که امنیت خرید آنلاین خود را تضمین کنید باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

نه به وای فای رایگان

به نقل ازشهرخبر؛ امروزه تقریبا در هر جایی می توان به شبکه های وای فای عمومی رایگان دسترسی داشت. این شبکه ها برای هکرها مکان هایی ایده آل به منظور سرقت اطلاعات شخصی کاربران هستند. از این رو، هیچ گاه هنگام اتصال به شبکه های وای فای عمومی اطلاعات شخصی و حساس خود را برای انجام کارهایی مانند خرید آنلاین یا بانکداری اینترنتی استفاده نکنید.

پرهیز از ایمیل های تبلیغاتی

روی ایمیل هایی که به نظر می رسند پیشنهادهایی برای خرید ارائه می کنند، کلیک نکنید. برای خرید می توانید به صورت مستقیم وارد وب سایت خرده فروشی ها شوید و معاملات پیشنهاد شده را در آنجا بررسی کنید. حتی ایمیل هایی با ظاهری کاملا واقعی‌ و قانونی‌ می توانند دام هکرها برای دسترسی به اطلاعات حساب کاربری و دیگر اطلاعات حساس شما باشند.

تنبل نباشید

اگر برای خرید از یک خرده فروشی آنلاین باید حساب کاربری ایجاد کنید از آدرس ایمیل و گذرواژه ای مشابه با یک یا چند حساب دیگر خود استفاده نکنید. این یک توصیه قدیمی و آشکار است اما بسیاری از حملات هکرها همچنان موفق هستند زیرا کاربران از ترکیب آدرس ایمیل و گذرواژه مشابه در چندین وب سایت استفاده می کنند.

استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه به جای مروگر وب

برخی از نام های شناخته شده در بازار خرید و فروش آنلاین مانند آمازون دارای اپلیکیشن های اختصاصی خود هستند که به طور معمول یک لایه امنیتی اضافی و رمزنگاری را ارائه کرده و از این رو استفاده از آنها امنیت بالاتر خرید را تضمین می کند.

اندکی سختی برای امنیت بیشتر

هرگز اطلاعات کارت اعتباری خود را در سایت های خرده فروشی آنلاین و مرورگرهای وب ذخیره نکنید. اگر این کار را انجام دهید امکان مواجهه با سرقت اطلاعات حساس خود توسط هکرها را افزایش داده اید.

ضمانت تعویض کالا و بازگشت پول

برای تضمین یک خرید آنلاین موفق از خرده فروشی هایی که امکان تعویض کالا یا بازگرداندن پول کالای خریداری شده در صورت وجود مشکل را ارائه می کند، استفاده کنید.

توجه به اطلاعات حساب بانکی

تاریخچه گردش حساب بانکی خود را در دوره های زمانی مشخص و به صورت منظم بررسی کنید. حتی هزینه ای اندک که آن را به خاطر نمی آورید می تواند نشانه ای از آغاز یک جریان سوء استفاده و کلاهبرداری باشد. در صورت مواجه با این شرایط بدون معطلی با بانک خود تماس گرفته و موضوع را گزارش دهید.

پرداخت با تلفن همراه

نفوذ به پایگاه داده یک خرده فروشی آنلاین می تواند میلیون ها حساب کاربری و اطلاعات حساس کاربران را در معرض خطر قرار دهد. فناوری پرداخت با تلفن همراه مانند «اندروید پی» و «اپل پی» اگرچه هنوز فراگیر نشده اند اما همانند کارت های مغناطیسی فعلی قابل کپی شدن نیستند. با استفاده از این فناوری می توانید کارت های اعتباری خود را از دست سارقان ایمن نگه دارید.

انتخاب قفل برای تلفن همراه

این هم یک توصیه قدیمی و آشکار است که باز هم توسط بسیاری از کاربران نادیده گرفته می شود. برای تلفن همراه یا تبلت خود یک قفل - اثر انگشت، پین کد و ... - انتخاب کنید تا دسترسی افراد غریبه و سودجو را محدود سازید.

4 نظر

  1. manicuremanicuresays:

    I'm impressed, I have to admit. Seldom do I come across a blog that's both equally educative and engaging, and without a doubt, you have hit the nail on the head. The problem is something which too few people are speaking intelligently about. I'm very happy that I stumbled across this during my search for something regarding this.

  2. BHWBHWsays:

    Howdy! I simply want to offer you a huge thumbs up for the great info you have got right here on this post. I am returning to your blog for more soon.

  3. yellowquilt3886.sosblogs.comyellowquilt3886.sosblogs.comsays:

    Hi there, You have performed an excellent job. I'll definitely digg it and in my opinion recommend to my friends. I'm sure they will be benefited from this site.

  4. DavidaDavidasays:

    When I originally commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a comment is added I get four emails with the same comment. Is there any way you can remove me from that service? Thanks!

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!