ویندوز 10 روی ۷۵ میلیون پی سی نصب شده است

یوسف مهدی، قائم مقام بخش ویندوز سایت زومیت اعلام کرده که در فاصله‌ی قریب به یک ماه از عرضه‌ی نسخه‌ی رسمی ویندوز ۱۰ مایکروسافت، این سیستم عامل روی بیش از ۷۵ میلیون دستگاه رایانه شخصی نصب شده است. برای درک روند مثبت استفاده از ویندوز ۱۰ بهتر است بدانید که مایکروسافت برای فروش ۱۰۰ میلیون گواهی ویندوز ۸، بیش از ۶ ماه وقت صرف کرد. موفقیت ویندوز ۱۰ و افزایش تعداد کاربرانی که مشتاقانه در پی دانلود و استفاده از این نسخه هستند، چندان دور از انتظار نیست. ردموندی‌ها سعی کرده‌اند تا پلتفرمی ماندگار با پایداری بالا در کنار امکانات فوق‌العاده را در اختیار کاربران قرار دهند و در این مسیر جذب و حفظ کاربران، بیش از کسب درآمد بالا برای مایکروسافت اهمیت داشته است.

یوسف مهدی اطلاعات دیگری را نیز در مورد ویندوز ۱۰ و گجت‌هایی که به آن بروز شده‌اند، ارائه داد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط مهدی، بیش از ۹۰٫۰۰۰ مدل منحصر بفرد پی‌سی و تبلت آخرین نسخه از ویندوز را دریافت کرده‌اند. وی همچنین به قابلیت استریم ویدیو از ایکس باکس به ویندوز ۱۰ نیز اشاره کرده است. یوسف مهدی عنوان کرده که بیش از ۱۲۲ سال گیم‌پلی بازی در این مدت از ایکس‌باکس به ویندوز ۱۰ استریم شده است. تعداد اپلیکیشن‌های دانلود شده توسط ویندوز ۱۰ نیز در مقایسه با ویندوز ۸ در حدود ۶ برابر به ازای هر دستگاه بیشتر شده است.

افزایش تعداد دانلودها از اپ استور را باید به عنوان یک موفقیت برای مایکروسافت در نظر گرفت. این کمپانی‌ در زمان عرضه‌ی ویندوز ۸ تلاش بسیاری برای ترغیب کاربران به منظور استفاده از اپ استور کرد، اما استقبال چندانی از سوی کاربران مشاهده نشد. توسعه‌دهندگان نیز پس از مشاهده‌ی عدم استقبال از دانلود اپلیکیشن‌ها از اپ استور ویندوز ۸، مایکروسافت را تنها گذاشتند. حال با استقبال کاربران و تسهیل پورت کردن اپلیکیشن‌های iOS و اندروید به ویندوز ۱۰، به نظر می‌رسد قطب سوم فروشگاه‌ پلتفرم‌ها نیز در حال رشد است.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا ویندوز ۱۰ می‌تواند آغاز موفقیت‌های جدید مایکروسافت باشد؟

2 نظر

  1. manicuremanicuresays:

    I like the valuable info you provide in your articles. I will bookmark your blog and check again here frequently. I'm quite sure I'll learn many new stuff right here! Best of luck for the next!

  2. LouisLouissays:

    Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to say that I've truly enjoyed surfing around your blog posts. In any case I'll be subscribing to your rss feed and I hope you write again very soon!

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!