آپدیت ویندوز ۱۰ برای نسخه های غیرقانونی رایگان نخواهد بود

پس از مدت ها سرانجام شرکت مایکروسافت به شایعات پایان داد و استراتژی خود در ارتباط با برخورد با نسخه های غیر قانونی ویندوز ۷ و ۸.۱ مشخص کرد. استراتژی مایکروسافت در نهایت منجر به پرداخت بهای ویندوز از سوی کاربرانی که از نسخه های غیر قانونی استفاده می کنند، خواهد شد.

آپدیت ویندوز10

 

لازم به ذکر است پس از آنکه شرکت مایکروسافت در ماه مارس گذشته اعلام کرد دارندگان نسخه های ۷ و ۸.۱ ویندوز بدون پرداخت هزینه به سیستم عامل ویندوز ۱۰ دسترسی خواهند داشت، کارشناسان مختلف در تحلیل نحوه تعامل این شرکت را با کاربرانی که از نسخه غیر مجاز ویندوز استفاده می کنند، رویکرد یکسانی نداشتند و Terry Myerson نیز با سخنان خود که گفته بود این به روز رسانی برای کاربران غیر مجاز نیز به صورت رایگان عرضه خواهد شد، شرایط را پیچیده تر کرد. حال سرانجام شرکت مایکروسافت پس از هفته ها به این خبرها واکنش نشان داده است و سرانجام مشخص شده است، کاربران غیر مجاز برای استفاده از ویندوز ۱۰ بایستی هزینه آن را پرداخت کنند.

این شرکت اذعان کرد، قصد دارد پیشنهادهای بسیار جذابی را در خصوص عرضه به روز رسانی ویندوز ۱۰ ارائه کند بدین ترتیب کاربران نسخه های غیر قانونی نیز می توانند به نسخه های قانونی مهاجرت کنند. با این وجود ویژگی های این پیشنهادها همچنان نامشخص است، با این حال پیشنهادهای مایکروسافت پس از عرضه نسخه نهایی ویندوز ۱۰ در تابستان پیش رو ارائه خواهند شد.

البته تعامل مایکروسافت با کاربران غیر قانونی دلایل مناسبی دارد، زیرا آن ها کاربرانی بالقوه هستند و از سوی دیگر ممکن است برخی از آن ها از شرایط قانونی نسخه ای که در حال حاضر استفاده می کنند اطلاعی نداشته باشند و از رایانه ای استفاده کنند که نسخه های غیر قانونی ویندوز به صورت پیش فرض بر روی آن ها نصب شده باشد.

کاربرانی که از نسخه های غیر قانونی ویندوز ۷ و ۸.۱ استفاده می کنند، در صورت به روز رسانی به ویندوز ۱۰ با واژه ویندوز غیر قانونی در صفحه دسکتاپ خود مواجه خواهند شد، اما هسته ویندوز بدون هیچ مشکلی فعال خواهد بود. لازم به ذکر است مایکروسافت در گذشته برای شناسایی نسخه های غیرقانونی ویندوز به صورت پیوسته اقدام به انتشار به روز رسانی هایی می کرد که طی آن شرایط قانونی ویندوز کاربران مشخص می شد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!