اینترنت رایگان، فرصتی برای کلاهبرداران

پلیس فتا اصفهان هشدار داد : کلاهبرداران در کمین کاربرانی هستند که از اینترنت محافظت نشده استفاده می کنند و اینترنت رایگان به علت نبود گذرواژهای قوی و مناسب می تواند موجب از دست رفتن اطلاعات شخصی کاربران شود.   

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : رشد و گسترش روز افزون فناوری ارتباطات تحول عظیمی را در ابعاد مختلف زندگی انسانها و عملکرد سازمان ها ایجاد کرده است و ظهور پدیده‌هایی چون کسب و کار الکترونیک، تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیک از نتایج عمده نفوذ و گسترش فناوری اطلاعات در بعد اقتصادی است. 
می توان گفت بانکداری الکترونیک استفاده از فناوری‌های پیشرفته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و با توجه به سرعت روز افزون بانک ها در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک به مشتریان خود ،می طلبد کاربران تهدیدات این حوزه را جدی گرفته و هشدارهای پلیس در خصوص بالابردن امنیت استفاده از این خدمات را جدی بگیرند. 

پلیس فتا به کلیه کاربران اینترنتی توصیه می کند؛ حتی الامکان از اینترنت مکان های عمومی برای استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده نکنند. 
این پلیس به هموطنان عزیز هشدار می دهد از اینترنت رایگان در سطح شهر و مکان های عمومی(پارک ها، کتابخانه ها، فرودگاه ها، هتل و...) که بستری را برای افراد فرصت طلب فراهم کرده و خطر دسترسی غیر مجاز به اطلاعات شخصی را به افراد سود جو می دهد استفاده نکنند. 
 این افراد همیشه در کمین کاربرانی هستند که از اینترنت محافظت نشده استفاده می کنند و استفاده از این بستر به علت رایگان بودن و عدم استفاده کاربران از گذرواژهای قوی و مناسب می تواند موجب از دست رفتن اطلاعات بانکی کاربران گردد. 

پلیس فتای استان سمنان از عموم شهروندان می خواهد، در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در فضای سایبر نظیر کلاهبرداری های اینترنتی ، جعل عنوان، وب سایت های جعلی ، سایت هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی و ... مراتب را با ارائه مستندات مربوطه از طریق سایت این پلیس به آدرس Cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی اطلاع دهند.

منبع: 

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!