رفع اشکال و خطاهای اینترنت ADSL

 

اشکال

چک انجام شدن رانژه در مخابرات

۱-عدم برقراری رانژه در مخابرات

۶۷۸

عدم برقراری تماس

چک کابل شبکه و چک کلیه اتصالات تلفن از نظر ارتباط و عدم وجود نویز کابلهای برق روی سیم تلفن

۲- قطعی تماس کابل شبکه یا خط تلفن

با بخش فنی جهت چک مودم تماس حاصل نمائید

۳- اشکال کار مودم

نصب کارت شبکه

۱ - نصب نبودن کارت شبکه

۷۶۹

فعال سازی کارت شبکه

۲ - غیر فعال بودن کارت شبکه

اصلاح نام کاربر و رمز عبور

۱-ورود اشتباه نام کاربری یا رمز عبور

۶۹۱

تمدید اشتراک

۲-پایان یافتن مدت اشتراک

تمدید اشتراک - شارژ حجم

۳-پایان یافتن حجم تخصیصی

صبر کردن به مدت ۱۰ دقیقه ازآخرین تلاش برای برقراری تماس و برقراری تماس مجدد

۴-برقراری تماس قبل از ۱۰ دقیقه بعد از قطعی ناگهانی

نصب آنتی ویروس و تست سیستم.

دریافت برنامه DU Meterو نصب آن به منظور اندازه گیری سرعت تبادل اطلاعات

وجود ویروس در سیستم

 

کند شدن سرعت ارسال و دریافت

۱- ساختن یک کانکشن جدید

۲- در صورت اطمینان از برقراری تماس و عدم وجود ارسال و دریافت پس از قطع ارتباط یکبار سیستم و مودم را Restart کرده و دوباره اتصال را برقرار نمائید.(توجه کنید که مودم نباید Reset  شود. فقط خاموش و روشن شود.)

۳- رفع اشکال ویندوز یا اینترنت اکسپلورر

۱- استفاده از پراکسی سرور

۲- اشکال در ویندوز یا اینترنت اکسپلورر

باز نشدن صفحات پس از برقراری تماس

عدم ارسال و دریافت

.

 

خط تلفن بوق آزاد نداردمودم ADSL را از مدار خارج کنید . خط تلفن را چک کنید در صورتی که بوق آزاد شنیده نشد با 117 تماس بگیرید و خرابی تلفن را ثبت کنید.  اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت(ADSL Line ) وصل کنید و از خروجی مودم پورت phone را به گوشی تلفن وصل کنید اگر بوق آزاد نداشت با شماره پشتیبانی تماس بگیرید.

چراغ لینک مودم چشمک زن است (چراغ status خاموش است) این مشکل به دلیل برقرار نشدن ارتباط فیزیکی ایجاد می‌شود، ابتدا بررسی کنید خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فیزیکی را بررسیی کنید. خط تلفن به صورت مستقیم باید وارد پورت(ADSL LINE) مودم شود .
برای برطرف کردن مشکل، گوشی تلفن، دستگاه نمابر، Caller ID، دستگاهDialer را جدا کنید و 
در صورتی که لینک باز هم ثابت نشد باپشتیبانی تماس بگیرید.

علامت ضربدر قرمز رنگ بر رویconnection مشاهده می شود کابل Ethernet شما به صورت فیزیکی قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم و کارت شبکه، سوکت پشتpc و مودم را بررسی کنید. (کابل اتصالی بینPC و مودم بایدSTRAIGHT باشد)

چراغ link مودم شما هنگامی که با تلفن صحبت می‌کنید، ثابت است ولی به محض قطع شدن تماس لینک شما چشمک زن می‌شود (status خاموش می شود)
ممکن است که پریز تلفن شما مجهز به نویزگیر باشد؛ بنابراین ابتدا از وجود برق‌گیر (نویزگیر) بر روی پریزها اطمینان حاصل کنید و در صورت وجود آن را خارج کنید. (اطمینان حاصل نمایید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد.)

تمام LED های مودم شما جز POWER خاموش است

مودم ADSL را از مدار خارج کنید . خط تلفن را چک کنید در صورتی که بوق آزاد شنیده نشد با 117 تماس بگیرید و خرابی تلفن را ثبت کنید.  اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت(ADSL Line ) وصل کنید و از خروجی مودم پورت phone را به گوشی تلفن وصل کنید اگر بوق آزاد نداشت با شماره پشتیبانی تماس بگیرید. این مشکل به دلیل برقرار نشدن ارتباط فیزیکی ایجاد می‌شود، ابتدا بررسی کنید خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فیزیکی را بررسیی کنید. خط تلفن به صورت مستقیم باید وارد پورت(ADSL LINE) مودم شود . برای برطرف کردن مشکل، گوشی تلفن، دستگاه نمابر، Caller ID، دستگاهDialer را جدا کنید و از خروجی مودم (پورت phone) به گوشی تلفن وصل کنید. در صورتی که لینک باز هم ثابت نشد به خروجی مودم یک گوشی وصل کنید و از این طریق پشتیبانی تماس بگیرید. کابل Ethernet شما به صورت فیزیکی قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم و کارت شبکه، سوکت پشتpc و مودم را بررسی کنید. (کابل اتصالی بینPC و مودم بایدSTRAIGHT باشد) ممکن است که پریز تلفن شما مجهز به نویزگیر باشد؛ بنابراین ابتدا از وجود برق‌گیر (نویزگیر) بر روی پریزها اطمینان حاصل کنید و در صورت وجود آن را خارج کنید. (اطمینان حاصل نمایید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد.) تمام کابل‌هایی را که به مودمADSL متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع کنید. 5 دقیقه مودم را خاموش نگه دارید. آداپتور مودم را دوباره وصل کنید. در زمان نوسان برق، حتما" مودم را خاموش کنید

چراغ مودم در هنگام مکالمه با تلفن چشمک زن می شود ؟ در این حالت حتما دقت داشته باشید به ازای هر گوشی تلفن یک میکروفیلتر و یا اسپلیتر سالم حد فاصل پریز و گوشی تلفن نصب باشد .تمام چراغ های های مودم شما جز پاور خاموش است؟ تمام کابل‌هایی را که به مودم متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع کنید. ۵ دقیقه مودم را خاموش نگه دارید. آداپتور مودم را دوباره وصل کنید - نکته مهم :در زمان نوسان برق، حتما" مودم را خاموش کنید . نمی توانم ADSL Connection خود را پیدا کنم ؟از طریق آدرس روبرو start/control panel /network connection ، می توانید ADSL connection را پیدا نمایید.
• اگر در Network Connection هیچ Connection وجود نداشت ، وشما مودم را با پورت USB ، نصب نموده بودید ، مجددا درایور USB ، را نصب نمایید.تمام تنظیمات مودم صحیح است ولی اینترنت من قطع و وصل می شود؟یکی از رایج ترین موارد و دلایل قطعی اینترنت (ADSL) وجود امواج الکترونیکی و الکترومغناطیسی میباشد ، این گونه مشکلات میتوانند به صورتهای ذیل باشند : گوشی های تلفن بی سیم و دستگاه های ارتباطی یکی از وسایلی هستند که این گونه مشکلات را ایجاد می کنند. گوشی های تلفن بی سیم بدلیل کارکردن در رنج فرکانسی ۲/۴GHZ باعث ایجاد تداخل با دستگاه های ADSL یا دستگاه های شبکه بی سیم می شوند .سرعتADSL من کم است ؟بطور کلی سرعت در سرویس های ADSL بدلیل پخش بین چند مشترک قطعی نیست. مثلا اگر شما یک سرویس ۱۲۸ گرفته باشید نمی‌توان و نباید انتظار داشته باشید همیشه همین سرعت را داشته باشید بلکه سرعت شما تا ۱۲۸ است و ممکن است در مقاطعی از زمان از ۱۲۸ پایین تر نیز بیاید. همچنین دقت کنید که پایین آمدن سرعت شما ممکن است بدلیل استفاده سایر نرم افزارها یا ویروس های موجود بر روی سیستم شما نیز باشد. مثلا ممکن است در مقاطعی از زمان یک نرم افزار یا خود ویندوز بدون اینکه شما متوجه باشید از اینترنت اطلاعاتی جهت بروز رسانی خود دریافت کند و موجب پایین آمدن سرعت شما بشود. برای تشخیص این موضوع می‌توانید از نرم افزار NetLimiter استفاده .کنید. همچنین باید مطمئن باشید بر کامپیوتر شما یک ویروس کش مناسب نیز نصب شده باشد
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!